• Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Google+
  • Blogspot
< Inapoi

CE TREBUIE SĂ ŞTIŢI DESPRE REDBULL ROMANIACS 2016
12.07.2016

Poza 1

 

Sibiul va redeveni capitala mondială a hard-enduro-ului, iar ediția din 2016 a celui mai dificil raliu hard-enduro din lume include una dintre cele mai dure zile din istoria acestui sport. Totul va începe pe 12 iulie, cu Prologul din centrul orașului și va continua cu patru zile de off-road.

 

Printre riderii care revin în România să îşi depășească limitele îi găsim și în acest an pe: Jonny Walker, Graham Jarvis, Alfredo Gomez, Wade Young și Paul Bolton.

 

Există iarăși patru tipuri de trasee, împărțite în funcție de gradul de dificultate în patru clase: Iron, Bronze, Silver și Gold, însă niciunul nu este o plimbare prin parc.

 

Poza 2

 

La clasa Gold (cel mai dur traseu, cu porțiuni aproape imposibile) sunt pe lista de înscriși câțiva rideri tineri dornici să se afirme în Carpați. Manuel Lettenbichler, fiul lui Andreas Lettenbichler (câștigătorul din 2009), a gustat din traseele dure la ediția din 2015, când a fost însă nevoit să se retragă din pricina unei accidentări. Acum juniorul Letti are șanse să termine în top 10, mai ales că tatăl său a decis să nu concureze, special pentru a-l putea antrena și-al ajuta de-a lungul raliului. O altă tânără speranță este Billy Bolt, cel care și-a făcut o intrare fulminantă în lumea enduro-ului extrem, terminând pe locul cinci Erzbergrodeo. Britanicul este antrenat chiar de către managerul lui Jonny Walker.

 

Mario Roman este deja un nume în enduro-ul extrem, însă abia anul acesta a îndrăznit să se înscrie în competiția de cinci zile. Pe lângă Roman, alți trei spanioli atrag atenția fanilor acestui sport. Este vorba despre frații Sergi și Xavi Leon Sole, legende în trial și debutanți la Red Bull Romaniacs și, evident, despre Alfredo Gomez. Câștigător la Red Bull Minas Riders și cu prezență pe podium în edițiile din 2013 și 2015, madrilenul este unul dintre favoriții la top trei și în 2016.

 

Armada din Marea Britanie, țara din care provin peste 100 dintre concurenții înscriși anul acesta, este condusă de Jonny Walker, Graham Jarvis și Paul Bolton. Walker, cel care în 2014 la 23 de ani devenea cel mai tânăr câștigător al clasei Gold și care și-a apărat titlul anul trecut, vine în România după o accidentare care l-a împiedicat să concureze în prima parte a sezonului. Graham Jarvis este în continuare considerat „Regele Carpaților”, datorită celor patru titluri obținute de-a lungul anilor, iar după lupta cu Walker pierdută anul trecut chiar pe ultimii kilometri ai raliului, acum își dorește victoria. Paul Bolton este și el unul dintre pretendenții la podium, la fel ca sud-africanul Wade Young. Am putea asista la surprize, adică să-l vedem în top cinci și pe unul dintre frații Hemingway, cele două legende britanice ale trialului care revin la Red Bull Romaniacs.

 

Zsolt Varga și Ervin Kovacs sunt riderii români înscriși la clasa Gold. În 2014 Zsolt s-a clasat pe locul 11 la clasa Silver și este una dintre tinerele speranțe ale hard-enduro-ului românesc, iar Ervin a mai terminat raliul la clasa Pro, însă, din pricina unei accidentări la mâna dreaptă, a absentat de la ultimele ediții.

 

Emanuel Gyenes, singurul rider care a terminat toate cele 12 ediții desfășurate până în prezent, va concura la clasa Silver, sătmăreanul fiind mai focusat acum pe rally-raid decât pe hard-enduro.
La clasa Silver o vom vedea și pe Kristen Landman, sud-africana care a debutat la Red Bull Romaniacs anul trecut, dar care nu a izbutit să ajungă la finiș. Dacă va termina raliul din 2016, atunci Kristen va deveni prima femeie care termină la clasa Silver.

 

Printre riderii care vor ajunge în Sibiu să își depășească limitele se află și Lorenzo Quinn, un sculptor italian și unul dintre fiii lui Anthony Quinn. Lorezno va concura pe traseul clasei Bronze.

 

Red Bull Romaniacs a devenit cu mulți ani în urmă provocarea supremă pentru fanii și practicanții de enduro. Dacă îți place acest sport, atunci trebuie să încerci să ajungi la finiș în cel mai dificil raliu hard-enduro din lume, iar John Trevor, din Marea Britanie face fix acest lucru. Are 69 de ani, este cel mai vârstnic concurent și va rula pe traseul clasei Iron.

 

Detalii despre Prolog și traseul din cele patru zile de off-road

 

Cum este deja tradițional, raliul va debuta cu Prologul creionat pe Bulevardul Coposu din centrul Sibiului, calificările fiind programate în prima parte a zilei de 12 iulie, iar finalele de la ora 17:00.
Secțiuni precum „Alcatraz”, „Jarvis`s Masterpiece” și „Mad Max” le vor da bătăi de cap riderilor mai puțin experimentați, însă favoriții vor zburda peste ele și se vor crea iarăși strategii privind ordinea de start în prima zi din munți.

 

Obstacolul surpriză de la Prolog va fi noul Ford Ranger. Abia lansat în România, noul Ford Ranger este proiectat și construit pentru a face față oricărei încercări. În 2015, a fost cel mai bine vândut pick-up din Europa. Și, cu 5 stele EuroNCAP, este considerat cel mai sigur pick-up din lume.

 

Avand capacitatea să transporte 1.403 kg, să tracteze până la 3.500 kg și să treacă prin apă adâncă de până la 800 mm, noul Ranger este mai mult decât capabil. E un vehicul care nu te lasă nici în cele mai aspre condiții și în care poți avea încredere că îți oferă o experiență fantastică la volan, zi de zi.

 

După aventura urbană, când se va ajunge la zilele de off-road, lucrurile se vor schimba radical. Cu cea mai puternică listă de înscriși din istorie, clasa Gold va avea mult de furcă pe traseu și asta deoarece abilitățile participaților se îmbunătățesc de la an la an, iar nivelul este în continuă creștere. Secțiunile nu vor fi mai dificile ca în anii precedenți, însă numărul și frecvența lor a crescut. Spre exemplu, ziua a doua va fi pentru clasa Gold una dintre cele mai dure din istorie, iar condiția fizică își va spune cuvântul. Clasa Silver va avea cam același nivel de dificultate ca în anii precedenți, însă numărul secțiunilor dure a mai fost diminuat. Traseul clasei Bronze a suferit un facelift, aici fiind introduse multe urcări și treceri prin secțiuni cu multă piatră. Pentru clasa Iron traseul va fi similar cu cel din 2015 ca dificultate, fiind însă mai lung, fix cât să testeze gradul de motivație al riderilor și să le amintească că se află totuși la cel mai dur raliu hard-enduro din lume.

 

Clasa Gold
Procentajul estimat de finișeri 60-70%. Estimarea zilnică pentru cel mai rapid rider: 6h
Ziua 1 de off-road: 169km
Ziua 2 de off-road: 133km
Ziua 3 de off-road: 181km
Ziua 4 de off-road: 171km
Total: 654km

 

Clasa Silver
Procentajul estimat de finișeri 65-75%. Estimarea zilnică pentru cel mai rapid rider: 5h
Ziua 1 de off-road: 130km
Ziua 2 de off-road: 132km
Ziua 3 de off-road:161km
Ziua 4 de off-road: 166km
Total: 589km

 

Clasa Bronze
Procentajul estimat de finișeri 70-80%. Estimarea zilnică pentru cel mai rapid rider: 5h
Ziua 1 de off-road: 128km
Ziua 2 de off-road: 122km
Ziua 3 de off-road: 138km
Ziua 4 de off-road: 137km
Total: 525km

 

Clasa Iron
Procentajul estimat de finișeri 80-90%. Estimarea zilnică pentru cel mai rapid rider: 4,5h
Ziua 1 de off-road: 112km
Ziua 2 de off-road: 100km
Ziua 3 de off-road: 116km
Ziua 4 de off-road: 126km
Total: 454km

 

Sursa: autoreport.ro

share with facebook

Adauga comentariu

0 comentarii