• Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Google+
  • Blogspot
< Inapoi

Renault 8 Gordini: Le sport in Bleu
17.07.2016

Poza 2

 

În luna octombrie a anului 1964, în cadrul Salonului Auto de la Paris, vizitatorii au avut ocazia să admire la standul Renault o maşină mică, bleu, cu două dungi albe pe caroserie. Culoarea era singurul aspect neobişnuit, căci maşina era un Renault 8, iar ceea ce îi dădea sens era al doilea nume: Gordini, sau “numele vrăjitorului”.

 

Istorie şi specificaţii

 

Imediat după terminarea celui de-al Doilea Război Mondial, francezii s-au focusat pe crearea unor maşini fiabile şi practice, menite să îi transporte pe pasageri fără costuri prea mari. Vorbim de asemenea de perioada în care motorsportul a cunoscut o mare amploare la nivel mondial, astfel că Renault a urmat tendinţele. Pentru tinerii dornici de afirmare în curse a creat 8 Gordini, care a devenit imediatmaşina visurilor”.

 

Renault 8 Gordini era un autoturism polivalent, care fără modificări deosebite putea fi utilizat atât pe circuitele de curse, pe macadam, dar şi pe şosea.

 

La preţul atractiv de doar 11.000 de franci, buburuza bleu putea atinge o viteză de 170 km/h în doar 33 de secunde de la plecarea de pe loc. Un adevărat record pentru acele vremuri.  Cum a început totul? În 1963, conducerea Renault a lansat ideea producerii unei variante sport a automobilului Renault 8 deja existent pe piață, care să îndeplinească neapărat 2 cerinţe simple: în primul rând, costurile de producţie să fie minime, iar viteza să depăşească 155 km/h. Cerințele au fost îndeplinite, iar raportul preţ/performanţe a fost imbatabil. Pentru a atrage și mai mult privirile, toate Gordini-urile au fost vopsite în culoarea Bleu France 418, asezonată cu două dungi albe pe capotă.

 

Proiectul şi indicaţiile au fost specificate inițial la două echipe, iar în final soluţiile propuse de ingineri pentru această mașină au fost asemănătoare. La bază, Gordini avea un motor de 1108 cmc , frânele şi suspensiile au fost şi ele modificate comparativ cu Renault 8, iar Gordini a mai avut un as în  mânecă: motorul îi era echipat cu pistoane cu cameră de ardere semisferică şi cu două carburatoare orizontale, astfel că dezvolta o putere de 87 CP, iar viteza maximă ajunsese la 172 km/h.

 

În primul an aveau să fie asamblate şi vândute 2.600 de exemplare cu aceste specificaţii tehnice, Gordini-ul 8 devenind repede un automobil simbolic în Franţa şi Europa. Pentru mulţi era primul gust al unei maşini cu performanţe peste medie care să nu coste o avere. Un adevărat predecesor al unui Renault Twingo sau Clio RS din ziua de azi. În total au fost vândute peste 12.000 de unităţi, dintre care primele 2600 cu motor de 1100 cmc, iar celelalte cu motor îmbunătăţit, de 1300 cmc.

 

R8 Gordini a adoptat soluţia “totul în spate”, specific acelor vremuri. În portbagaj se află de asemenea un rezervor suplimentar de 26 de l.

 

Poza 1Poza 3

 

Magdalena Gliga

share with facebook

Adauga comentariu

0 comentarii