• Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Google+
  • Blogspot
< Inapoi

Zeița Vs Zmeii
24.07.2016

Poza 2

 

Frecvent, afirmaţia "Femeie la volan" ascunde o ironie la adresa sexului feminin care, de-a lungul timpului, a acaparat una dintre cele mai plăcute îndeletniciri ale bărbaților, șofatul. Cine s-ar fi gândit în trecut că va vedea vreodată pe străzi mașini la volanul cărora se vor afla femei? Probabil doar sculptorul și designerul industrial italian Flaminio Bertoni, atunci când a creat în 1955 “Ferro da stiro” (fierul de călcat pe 4 roți), dând o șansă femeilor să-și folosească abilitățile nu doar la călcat hainele ci și la călcat accelerația. Cred că încă din acel moment cei de la Citroen au vrut să tragă un semnal de alarmă bărbaților că femeile pot deveni șoferițe mult mai bune.

 


Am citit până mi s-au modificat dioptriile articole pe net despre numeroasele studii și cercetări care au arătat că femeile au atenția distributivă mult superioară bărbaților. În general mintea bărbatului e mai simplu structurată, acesta concentrându-se pe un singur lucru, până îl duce la bun sfârșit. Femeia, pe de altă parte, poate efectua mai multe acțiuni deodată, fără prea mult efort. Femeia este un mecanism complex, bărbatul nu. Și asta se reflectă și în modul în care conducem.

 

În 1955, când a fost lansat modelul Ferro da stiro “DS” de către Citroen, toată lumea a rămas cu gura cascată și a fost uimită. O mașină cu o suspensie hidraulică auto-nivelantă, faruri adaptive care luminau după colț și garda la sol reglabilă. La acea vreme, adăugând și prima mașină cu tracțiune față și frâne pe disc, Citroen DS a fost o adevărată revelație. Legendarul Citroen DS  este una dintre mașinile cele mai elegante și influente construite vreodată. În vremuri în care publicitatea și mass-media aveau o greutate foarte redusă asupra vânzărilor de produse , datele explicau un succes îndeplinit imediat. Citroen a avut 12.000 de comenzi în prima zi de spectacol la Paris într-un moment în care Franța se lupta să-și recapete cursul vieții cotidiene. Dar aici vorbim despre un design futurist și extrem de franțuzesc care a facut oamenii mândri. O fuziune perfectă de inginerie inovatoare, materiale noi și design imaginativ.

 

Poza 1

 

Charles de Gaullea, președinte al Franței, a fost unul din cei care a preferat mereu acestă  mașină. În august 1962, a scăpat unei tentative de asasinat când era condus prin suburbiile pariziene, deşi gloanțe de mitralieră au spart cauciucurile DS-ului său, suspensia sofisticată a mașinii i-a permis să scape de la locul faptei. DS a fost o mașină destul de celebră a apărut în mai multe episoade contemporane de televiziune seria Mission Impossible dar și în renumitul film: The Mentalist.  

 

Una peste alta DS Citroen e o mașină cu un nume de mare rezonanță pentru femei care a tras un mare semnal de alarmă bărbaților. Aaa! Uitam, DS de la provine de la cuvântul“deesse” adică zeiță, deci domnilor, depindeți de motorul unei zeițe, așă că nu vă mai dați zmei la volan.

 

Recunosc că nu sunt nici eu o feministă convinsă, uneori mă enervez și eu pe femeile care se simt copleșite de multitudinea manevrelor ce trebuie făcute simultan și  cărora le-ar trebui vreo săptămână la dispoziție să se dezmeticească: "oare cum a zis instructorul că trebuie să fac?", și mai ales pe damele care calcă frâna cu stângul. Dar nici nu pot să mă simt în largul meu când văd că, un zmeu, mă include și pe mine și pe alte specimene feminine relativ descurcărețe, cu mulți kilometrii la bord (asta ca să fiu extrem de modestă) în aceeași categorie cu "femeia care nu are ce căuta la volan". Vă spun eu, ea nu caută...ea conduce și o face foarte bine.

 

Alice Siminiceanu

share with facebook

Adauga comentariu

0 comentarii