• Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Google+
  • Blogspot
< Inapoi

La inaltime
27.04.2015

Care sunt câteva dintre podurile celebre care unesc doua sau mai multe tari

Pe lânga faptul ca sunt extrem de practice, unele poduri de pe mapamond sunt spectaculoase, atât prin felul în care au fost construite, cât si prin panorama superba pe care o ofera trecatorilor. Astfel, în numarul de Aprilie al revistei AutoElite.ro am pregatit pentru cititorii nostri un material despre cele mai cunoscute poduri care permit legatura facila între anumite tari.

Poza 4 

Ambassador Bridge: legatura dintre America si Canada

Podul Ambassador face legatura dintre Statele Unite ale Americii si Canada, respectiv orasul Detroit, din statul Michigan si Ontario. Acesta are o lungime de 2.286 metri si este unul dintre cele mai importante poduri din lume, datorita functionalitatii sale. De ce? Deoarece peste 25 la suta din comertul cu marfuri dintre Statele Unite si Canada se realizeaza mai usor datorita acestei constructii.

 

 Poza 3

Oresund Bridge

Podul care face legatura între Danemarca si Suedia este construit peste strâmtoarea Oresund si este mult mai lung decât cel mentionat mai sus. Cu o lungime de aproape 8 kilometri, acesta este considerat un produs hibrid. Pentru a putea fi traversat, mai întâi trebuie parcurse 5 mile din Suedia pâna pe insula artificiala Peberholm, iar apoi trebuie traversat un tunel de 2.5 mile pâna în Copenhaga. Pare dificil, însa este cel mai scurt drum parcurs cu masina dintre capitala Danemarcei si Malmo (Suedia).

 

 

Poza 2

 

Three Countries Briedge: Podul care uneste trei tari

Franta, Elvetia si Germania sunt unite de aceasta constructie realizata peste Rin care are o lungime de doar 248 metri. Regiunile Huningue (Franta), Weil-am-rhein (Germania) si Basel (Elvetia) sunt conectate prin podul care este deschis doar pentru accesul pietonilor.

 

 

 

 Poza 1

Podul "Noua Europa" : Legatura dintre România si Bulgaria

Constructia realizata peste Dunare conecteaza Calafatul de Vidin a fost inaugurata în 2013, desi proiectul a fost demarat imediat dupa revolutia din 1989. Acesta face parte din Coridorul paneuropean de transport IV, iar valoarea totala a acestuia a fost de 282 milioane de euro, dintre care 106 milioane au fost fonduri europene.

 

 Magdalena Gliga

share with facebook

Adauga comentariu

0 comentarii