• Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Google+
  • Blogspot
< Inapoi

Rally World- Abraham Thomas
09.02.2016

Poza 1Abraham Thomas este un iubitor al motorsportului pentru care fanii si admiratorii acestui sport sunt pe primul loc, iar spectacolul oferit acestora trebuie sa fie wow. Dupa o pauza justificata, a revenit in forta in echipa BCR Leasing si a participat cu un Mitsubishi Lancer Evo 3 la clasa 11. De asemenea, asteapta cu nerabdare inceperea noului sezon, dar mai multe informatii ne va spune chiar el!

 

AutoElite.ro:  Bună Thomas! Îţi mulţumesc în numele echipei AutoElite Magazine pentru timpul acordat. Ştim că practice acest sport din pură pasiune şi că îţi place să faci spectacol pe probe, de aceea ai şi foarte mulţi fani. Spune-ne te rog, cum ai început activitatea în motorsport?

 

Abraham Thomas: Nu am început aşa cum ar fi trebuit să o fac sau cum se face de obicei, cu carting, viteză în coastă, promo rally… etc. Am început în calitate de sponsor susţinând câteva echipaje clujene.

 

Stând pe marginea probelor speciale, în anul 1999, am fost infectat fatal de un microb numit ”raliu”. Trebuie să recunosc că până în primavara anului 2000 nu am avut nici un contact cu nici o maşină de competiţie pe care să o pilotez sau măcar să fi stat în scaunul de navigator.

 

 

 

A.E.: Îţi aminteşti care a fost prima ta experienţă într-o maşină de raliu? (detaliază te rog :D)

 

 

A.T.: Acest lucru s-a întâmplat în anul 2000 la Deva, unde am luat startul la prima etapă din CNR din viaţa mea, unde, pe prima probă specială, în primul viraj am sărit afară (a fost prima, dar nu şi ultima) dar, am avut noroc cu un copac care după impactul lateral m-a repus pe traseu şi am reuşit să termin etapa obţinând primul podium, locul 1 din carieră la secţiunea debutanţi.

 

A.E.: Ai participat la foarte multe competiţii, dar cu siguranţă există una care ţi-a rămas în suflet. Care ar fi aceasta şi de ce ai numi-o favorită?

 

A.T.: Cu siguranţă cea mai reuşită etapă din viaţa mea a fost etapa de la Cluj (macadam) în anul 2008, unde am reuşit să obţin cam tot ce şi-ar fi dorit orice pilot din lume, respectiv câştigarea superspecialei, câştigarea clasei H4, câştigarea grupei H şi cel mai important, cucerirea titlului de Campion Naţional 2008 al grupei H.

 

A.E.: Preferi raliurile pe asfalt sau pe macadam?

 

A.T.: Nu vreau să cred că îmi place mai mult pe asfalt, deşi rezultatele sportive arată că pilotez mai eficient pe această suprafaţă. Probabil stilul meu de pilotaj nu mă avantajează foarte mult pe macadam, cunoscătorii ştiu de ce J.

 

A.E.: După o lungă pauză, sezonul trecut ai revenit în forţă alături de echipa BCR Leasing Team. Cum a început această colaborare?

 

 

A.T.: Aşa este, am revenit; nu în forţă, dar întradevăr într-o echipă puternică, bine organizată în care m-am simţit ca într-o familie. Am ajuns în echipa BCR LEASING RALLY TEAM prin eforturile depuse de prietenul şi asociatul meu, liderul echipei Edwin Keleti. Pe această cale, mulţumesc tuturor că m-au ajutat să mă simt din nou important şi responsabil.

 

A.E.: În 2015, ai participat cu un Mitsubishi Lancer Evo 3, la clasa 11. Care sunt avantajele şi dezavantajele acestei maşini comparativ cu alte maşini cu care ai concurat? 

 

A.T.: Singura diferenţă este ca maşina mea actuală este COMBI, iar în lumea raliurilor, nu este un lucru obişnuit să vezi o maşină combi pe probele speciale. Important este că mă simt bine în maşină şi aştept cu nerăbdare începerea sezonului 2016. Este un Lancer 1.6 combi, tracţiune faţă, transformat în Evo 3 cu tracţiune integral, cu motor de 2000 turbo, dezvoltând aproximativ 300 de cai putere.

 

A.E.: Povesteşte-ne despre cum a început colaborarea cu Rareş Silasi şi cât de important este copilotul într-o cursă de raliuri?

 

 

A.T.: Colaborarea cu Rareş a început în 2007 la lansarea echipei NRA, unde am decis să revin în campionat după patru ani de absenţă. După cum ştiţi, în 2003 am avut un eveniment nefericit, motiv pentru care am stat departe de probele speciale, nesperând că o să mai revin vreodată. Probabil, rolul copilotului este mai important decât al pilotului, trebuie să existe încredere maximă între cei doi, oricare greşeşte, iar de obicei rezultatul este acelaşi, adică se termină cu o ieşire spectaculoasă în decor.

 

A.E.: Ce consideri că ar trebui să se schimbe în sfera motorsportului din România?

 

 

A.T.: În primul rând cred că noi, cei care practicăm acest sport, ar trebui să fim mai buni, mai simpli, mai apropiaţi de cei care ne admiră, ne iubesc, ne invidiază pentru ceea ce facem. Să  încercăm să oferim un spectacol în jurul fiecărui eveniment. Poza 2Pentru restul schimbărilor, sunt mult prea nesemnificativ încât să pot avea o părere, dar totuşi daca aş avea una, cu siguranţă aş supăra pe cineva aşa că schimbările le las în seama celor care sunt factori de decizie în acest sport.

 

A.E.: Care sunt proiectele pilotului Abraham Thomas pentru sezonul 2016? La ce competiţii vei participa anul acesta, atât în ţară cât şi în străinătate?

 

A.T.: Planuri foarte mari nu avem, o să fim prezenţi la toate etapele campionatului naţional de raliuri 2016, alături de echipa BCR şi bineînţeles o să atacăm primele poziţii ale clasei 11, nu ar strica nici un titlu de campion la final de sezon, dar încercăm să rămânem cu picioarele pe pământ.

 

A.E.: Îţi mulţumim şi îţi dorim mult succes în continuare! În final, doreşti să împărtăşeşti ceva cititorilor noştri şi fanilor tăi?

A.T.: Mulţumesc frumos pentru urări şi pentru că mi-aţi oferit posibilitatea de a mulţumi celor care ne sunt aproape, cu promisiunea că o să fac tot ce îmi stă în putere să nu dezamăgesc. Ne vedem pe probe şi nu numai.

share with facebook

Adauga comentariu

0 comentarii